Vem i helvete är supportkund?

Efter mina haranger om oduglig support (1 | 2) tidigare måste jag bara jämna ut poängen lite.

När jag jobbade på webbyrå/webhotell för många år sen så ringde det en tjej. Nu hade vi ingen supportavdelning eller sånt, utan den som råkade svara fick ta det.

Tjejen presenterade sig, och undrade sen om hon kunde få ett nytt lösenord.

Jag: -Det kan jag nog ordna. Vad är det för lösenord du vill byta?
Hon: -Till internet!
Jag: -Okej, är det din mail du inte kommer åt, eller är det FTP?
Hon: -Nej själva internet!
Jag: -Hmmm... men du ... är du kund hos oss?
Hon: -Nej! Men ni håller väl på med internet och sånt?
Jag: -Ja det gör vi. Men...
Hon: -Då kan ni väl ge mig ett nytt lösenord.
Jag: -Du menar alltså lösenordet du använder när du kopplar upp dig mot internet?
Hon: -Ja precis! Det!
Jag: -Vad har du för ISP... alltså vilka betalar du för din internetuppkoppling till?
Hon: -Jamen det är väl Telia!
Jag: -Då föreslår jag att du ringer till Telia så kan dom ge dig ett nytt lösenord.
Hon: -Okej. Jag får väl göra det då. Hej då.
Jag: -Hej då!