8 oktober 2009

Det kom ett mail ...

from: mail.telia.com <sarita@mail.doshisha.ac.jp>
reply-to: technicalsupport@mcom.com
date: 8 oktober 2009 04.11


Bäste mail.telia.com User Account,

Det kommer att bli en uppgradering av vårt system mellan 5 till 30 oktober 2009. På grund av den anonyma registrering av telia.com konton och antal vilande konton, kommer vi att köra den här uppgraderingen att fastställa det exakta antalet abonnenter vi har i dag.

Du ombeds att logga in på ditt telia.com e-postkonto för att kontrollera att ditt konto är fortfarande giltigt och skicka omedelbart folowing:

Login Name: ...........................( Obligatorisk)
Lösenord: .............................( obligatoriskt)
Födelsedatum ..........................( tillval)
State: ................................( tillval)


Observera att om ditt konto loggar in, skicka oss detaljer eller på annat sätt. Det betyder att det har tagits bort. Ledsen för inconvinence detta kan innebära att du försöker vi bara för att du dont förlora informationer på dina konton.

Allt du behöver göra är att klicka på Svara och lämna den information som ovan, ditt konto kommer inte att avbrytas och kommer att fortsätta som vanligt.

Tack för er uppmärksamhet på denna begäran. Återigen Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter. Varning! Användare som vägrar att uppdatera sina konton efter 5 dagar efter mottagandet av denna varning kommer att förlora användare hans / hennes konto permanent.


Det är skönt att internetleverantörerna tar ansvar och kör uppgradering på konton. Jag ska ta och skicka mina uppgifter omgående.


EDIT: Jag kommer, helt oförklarligt, att tänka på den här bilden:


11 kommentarer:

  1. Det finns ju ingen gräns på hur pantade ideer en del har!
    Hur många är det som går på en sån sak?

    SvaraRadera
  2. Hahah, du är en duktig kund :)

    SvaraRadera
  3. Gå inte på det Anders!!!! Det är en bluff!
    /Pia

    SvaraRadera
  4. "bank och mat knappsatsen"

    My - God.

    SvaraRadera
  5. De gör det ju lite FÖR obvious att det är ett joke...tack och lov!

    SvaraRadera
  6. Att låta teknikfolket kommunicera direkt med kunderna är ungefär lika smart som att låta kommunikationsfolket sköta företagets IT-drift. Men det är löjligt många som inte har fattat vikten av bra kommunikation och tänker "ord som ord". Vansinne!
    /Marcus

    SvaraRadera
  7. Marcus: Du inser att det är en scam va? :-) Eller skojar du också med oss?

    SvaraRadera
  8. Bankomat-lappen kändes lite sådär (även om jag efter några besök på Nordea vid Odenplan numera är en ganska härdad kund). Avsändaren och innehållet i Telia-mejlet kändes också en smula oseriösa. Inte desto mindre kan man ibland få sig serverad nästan lika dålig kommunikation av seriösa avsändare. Därför tog jag mig friheten att göra inlägget ovan. Alla har respekt för teknikdisciplinen, men många missar vikten av tydlig och bra kommunikation.
    /Marcus

    SvaraRadera
  9. Hahaha, rolig blogg och framför allt rolig www-adress :-)
    /Sivan

    SvaraRadera
  10. Markus: nästan snygg "räddning", men det höll nog inte riktigt :)

    SvaraRadera